Message House

Regie houden op de positionering of boodschap van jouw organisatie, project, product of dienst. Makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig is er het message house-model.  

MessageHouse model voor web 111962009623

Het doel van het message house  

Een goed opgezet message house helpt om op een consistente manier uit te leggen waar jouw organisatie, project, product of dienst voor staat. Met een message house heb je voor de toekomst alle elementen bij elkaar om een goede woordvoeringlijn op te stellen, video’s te maken, nieuwsberichten te schrijven en andere communicatie-uitingen te ontwikkelen. Je kunt het ook goed gebruiken als een checklist voor je communicatie-uitingen of als onderdeel van je briefing richting bijvoorbeeld woordvoerders, designers of projectleiders. 

 

De opbouw van het message house  

Het message house bestaat uit een overkoepelende boodschap (het ‘dak’ van het huis), die invulling krijgt aan de hand van 3 ondersteunende boodschappen. In de communicatie komen deze 3 boodschappen altijd terug. De volgorde of hoe uitgebreid ze terugkomen kan en mag verschillen, zolang alle elementen er maar in zitten. De bewijsvoering maakt de ondersteunende boodschappen concreet en geloofwaardig. Dat kan door actuele voorbeelden te geven, deze met cijfers te onderbouwen of met anekdotes te illustreren.  

 

Voor onze opdrachtgevers organiseren we regelmatig sessies waarin we samen een message house ontwikkelen. Iets voor jou? Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

Nieuwsgierig geworden en wil je meer weten?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best. Neem daarom contact op met Rebecca Joosten.Ja, ik wil contact