Hét strategisch adviesbureau voor communicatie en participatie

Message House

Wil je regie houden op de positionering of boodschap van jouw organisatie, project, product of dienst? Het message house kan een oplossing bieden.   

MessageHouse model voor web 111962009623

Wat is het message house?  

Een goed opgezet message house helpt om op een consistente manier uit te leggen waar een organisatie, project, product of dienst voor staat. Met een message house heb je voor de toekomst alle elementen bij elkaar om bijvoorbeeld een goede woordvoeringlijn op te stellen, video’s te maken en nieuwsberichten te schrijven. Je kan het gebruiken als checklist voor communicatie-uitingen of als onderdeel van een briefing richting bijvoorbeeld woordvoerders, designers of projectleiders.  

Waarom gebruiken wij het?  

Zonder heldere richtlijnen over de inhoud van uiteenlopende communicatiemiddelen, bestaat de kans dat je boodschap niet consistent, nog erger, onjuist is. Met een message house zorg je ervoor dat je met je team of organisatie ervoor zorgt dat belangrijkste boodschappen genoeg aandacht krijgen en deze consistent is. De Maatschap gebruikt het message house graag om samen de boodschap helder te krijgen en communicatiemiddelen effectiever te maken.  

 

“Een heldere boodschap is de eerste stap naar effectieve communicatie. Vaak hebben opdrachtgevers veel te vertellen waardoor de essentie verloren gaat. Het message house dwingt om keuzes te maken en de essentie op te schrijven. Door het gezamenlijk invullen van de bewijsvoering wordt de boodschap betrouwbaarder en krijgt het kleur.” – Paulien Poelarends

De opbouw van het message house   

Het  message  house bestaat uit een overkoepelende boodschap (het ‘dak’ van het huis), die invulling krijgt aan de hand van 3 ondersteunende boodschappen. In de communicatie komen deze 3 boodschappen altijd terug. De volgorde of hoe uitgebreid ze terugkomen kan en mag verschillen, zolang alle elementen er maar in zitten. De bewijsvoering maakt de ondersteunende boodschappen concreet en geloofwaardig. Dat kan door actuele voorbeelden te geven, deze met cijfers te onderbouwen of met anekdotes te illustreren.

Onze aanpak  

Samen in een sessie met de opdrachtgever ontwikkelen we een message house. Het resultaat is een uitgewerkt message house dat als basis dient voor de positionering en alle communicatieacties en -middelen. Nieuw: we kunnen dit nu ook online doen! Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. 

 

Nieuwsgierig geworden en wil je meer weten?

Elkaar zien en spreken, dat werkt natuurlijk het best. Neem daarom contact op met Paulien Poelarends.Ja, ik wil contact