Hét strategisch adviesbureau voor communicatie en participatie
01-02-2019 | nieuws

Sinds 1 februari is Catelijne adviseur bij Maatschap voor Communicatie

NFP 190173 220 111961393390

Catelijne heeft haar roots in de reclamewereld en werkte daarna vijf jaar als adviseur bij HVR Group in Den Haag. De afgelopen vier jaar opereerde zij als zelfstandig ondernemer en adviseerde o.a. diverse provincies, gemeenten en andere organisaties in het publieke domein. We stellen Catelijne graag aan je voor aan de hand van een drietal vragen. 

Wat was je eerste stap in de communicatiewereld?

Tja, dat is een lastige vraag. Ik heb lang in de reclame gewerkt. Na een overname veranderde de orderportefeuille van het bureau waar ik werkzaam was enorm, dus ik veranderde mee. Zo rolde ik van het een in het ander en leerde ik snel. Behoorlijk ‘learning on the job’ dus. Al snel ben ik ben ik me meer gaan verdiepen in het communicatievak. De overstap naar HVR Group in 2010 heeft mijn loopbaan een enorme boost gegeven. Toen wist ik pas echt waar ik blij van word; communicatie in het publieke domein.

Waar kunnen opdrachtgevers jou voor wakker bellen?

Het ontdekken van nieuwe opdrachtgevers en hun domein is altijd leuk. Ieder domein kent zijn eigen dynamiek, taal, een ander type mensen en manieren van organiseren en communiceren. Daar iedere keer opnieuw mijn weg in vinden is een uitdaging die ik niet uit de weg ga. Bovendien ben ik een dossiervreter, vind het leuk om ingewikkelde onderwerpen te begrijpen en begrijpelijk te maken. Of het nu om nieuwe wet- en regelgeving gaat, draagvlak voor de aanleg van een nieuwe weg, bodemverontreiniging, de aanbesteding van een openbaar vervoerconcessie of samenwerking rondom gave nieuwe innovaties. Ik wil graag ook op de inhoud een goede gesprekspartner te zijn en van daaruit meebouwen aan een slimme strategie én de uitvoering. Daar maak ik graag het verschil.

Wat wordt jouw bijdrage aan de Maatschap?

Natuurlijk ga ik als adviseur aan de slag met een aantal mooie opdrachten. Daarnaast ga ik mij als lid van het MT richten op de bedrijfsvoering. Het bureau loopt lekker, maar er liggen altijd kansen. In systemen en procedures, maar ook in de manier waarop we samenwerken binnen de maatschap. Ik geloof dat een goede, solide thuisbasis de basis voor geluk, en daarmee ook succes, is. Dat geldt privé en op het werk. Als we als maatschapsteam win-winsituaties creëren waarmee we niet alleen waardevol zijn voor onze opdrachtgevers en hun stakeholders maar ook onszelf en elkaar, dan ben ik een gelukkig mens. En dan is Maatschap voor Communicatie het bureau dat ertoe doet.